KOVÁCS MARGIT ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY
GYŐR 9024 RÉPCE U. 2.
ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY
GYŐR 9024 RÉPCE U. 2.
1981 szeptemberében Győr marcalvárosi lakótelepén egy 24 tantermes általános művelődési központ kezdte meg a működését.
Intézményünkben a rajztagozat 1984-ben, a kézműves szakképzés 1994-ben Szegediné Bozzay Katalin igazgató és Baranyai Zoltánné egységvezető irányításával szerveződött.
Az iparművészeti jellegű kézműves képzés beindításával célunk az volt, hogy a tisztességes színvonalú közismereti képzésre egy olyan magas szintű művészeti alapozó és kézműves gyakorlatot építsünk, amely lehetővé teszi, biztosítja a művészeti igényű regionális szakember-utánpótlást.
A kézműves képzés célja tehát a formatervezés és tárgyalkotás, a különböző jellegű kézműves mesterségek elsajátítására való igényes felkészítés.
A művészeti alapozó képzésbe a város képző- és iparművészeit, a szakmai oktatásba az iparművészeken kívül a megyében vagy megyehatáron kívül dolgozó népi iparművészeket vontuk be.
A kézművességhez szükséges kézügyesség fejlesztésére szakmai előkészítő néven olyan tananyagot terveztünk, melynek során a tanuló ízelítőt, támpontot kaphat a helyes szakmaválasztáshoz.
Az évente megrendezésre kerülő Néprajzi heteken tanulóink muzeológusok segítségével az ország legjelentősebb néprajzi gyűjteményeinek anyagát, egy-egy tájegység népi kultúráját - néprajzát, népművészetét - ismerhetik meg.
A helyi tanterv megvalósulásának eredményeit nagy sikerrel mutattuk be a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány Művészeti Konferenciáján.
Művészeti szakközépiskola:
Az új képzési formához igazítottuk tanulmányútrendszerünket is.
A 9. évfolyamon a megyei néprajzi múzeumok, a budapesti Néprajzi Múzeum és az Iparművészeti Múzeum.
A 10. évfolyamon a budapesti és a bécsi Szépművészeti Múzeum kerül megtekintésre, valamint erdélyi tanulmányútra kerül sor.
A 11. évfolyamon olyan francia-, olasz-, erdélyi-, felvidéki- vagy görögországi külföldi tanulmányútra, múzeumlátogatásra visszük tanulóinkat, melynek segítségével a tanult képző- illetve iparművészeti tananyagot az eredeti alkotásokon keresztül látva tudásukat a vizsga előtt összegezhetik.
Eredményeinket csak tudatos felkészítéssel lehetett elérni elérni. Összehangolt munka folyik a közismereti tanárok, a szakoktatók és a művésztanárok között.
Közös munkával igényes képzési-nevelési programot alakítottunk ki, melyben az értelmi nevelés mellett fontos szerepet kap az érzelmi nevelés, a magatartás- és életvitel-formálás.
Évente két városi kiállítással mutatkozunk be. Az iskola falai között pedig hagyományossá vált a mesterek és tanítványok, valamint a műhelyek bemutatkozó kiállítása.
A tanulók szívesen mutatják be anyagukat saját falujukban, városukban községükben is. Talán ez is hozzájárul ahhoz, hogy képzési formánk, kínálatunk iránt évről évre nagyobb az érdeklődés, a felvételin háromszoros túljelentkezés tapasztalható. Végzős, és már érettségizett diákjaink közül érettségi után többen a felsőoktatásban (Magyar Iparművészeti Egyetem, tanárképző főiskolák) folytatják tanulmányaikat.
Kézműves szakképzésünket az induláskor, saját elképzelésünk alapján alakítottuk ki, és az elmúlt években fokozatosan áttértünk az OKJ szerinti oktatásra.
A képzésünk iránti nagy érdeklődés és siker oka elsődlegesen az, hogy a szakmai gyakorlat az iskola falain belül kiváló képzettségű szakemberek irányításával valósul meg.